tisdag 14 juli 2015

Lite motion

Nu när man är småbarnsförälder känns det som att man inte gör annat än sitter hemma och håller på med bebisen, men självklart gör man även andra saker. Vi tog bland annat en promenad förut idag i ca en timme med barnvagnen, vilket var väldigt skönt i och med att solen sken. Tycker det är väldigt skönt att komma ut ur lägenheten, och försöker ta en promenad minst en gång om dagen för att få frisk luft, träning samt för att Kevin verkar tycka om det :)



Det är även en väldigt bra början efter graviditeten att ta promenader och powerwalks med vagnen, för att börja bygga upp kroppen igen. Jag känner ganska stor skillnad på min kropp redan efter att ha varit ute och gått mycket (plus ridning, stallgöra och höskörd såklart)! Sedan kan det nog ha mycket att göra med att jag knappt äter godis längre då Kevin blev prickig av det när jag ammade, samt att man går omkring mycket inomhus och bär på honom. Men än är jag inte där jag vill vara gällande min kropp, och det tar nog ett tag innan jag kommer dit, men det är bara att köra på!

Senare ska vi även till bvc för att väga och mäta Kevin. Vi ska även få träffa barnläkaren idag som ska göra en kontroll då han blir en månad idag! Shit vad tiden går fort alltså, känns som att det var förra veckan jag klämde ut honom, samtidigt som det känns som att han alltid har funnits i våra liv. Konstig känsla det där :) 

Efter bvc ska vi iväg för att hämta ut ett paket som kommit, jag gissar att det är min nya telefon!! Men vi får se vad det är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar