fredag 17 juli 2015

Sängläge

Här ligger vi och myser just nu! Eller ja, Kevin i alla fall ;)



Senare idag så ska jag rida innan vi åker iväg till Motala. Ska bli skönt dels att komma upp på hästryggen igen och dels att få komma iväg senare och träffa D och gå utmed strandpromenaden. Är alltid så romantiskt där också!
 
Måste ju bara få erkänna att jag verkligen känner av in kropp idag också, efter allt klyvande och staplande. Tror att det kanske var runt fem träd som hade blivit kapade som jag klyvde, vilket inte låter så mycket, men jobbigt var det ju! Men jag är en sån person som älskar nästan all sorts kroppsarbete. Det är faktiskt då jag trivs som bäst, när jag får arbeta med kroppen och ta i. När jag tänker på det nu så börjar man ju fundera på om man inte har valt fel inriktning vad gäller utbildning och arbetsval... Ärligt sagt så är jag inte så motiverad till att arbeta med människor, och vet inte heller varför jag utbildade mig inom området, men det är som det är just nu. Självklart är det väldigt intressant och lärorikt att arbeta med människor och så, och genom att utbilda mig till beteendevetare fick jag ett helt annat perspektiv på varför människor beter sig på olika sätt och varför de beter sig som de gör. Man ska inte vara så trångsynt, utan nästan allt beteende kan man koppla till olika händelser eller situationer som har hänt tidigare i en persons liv.
 
I alla fall, för att komma till poängen, så funderar jag starkt på att byta inriktning i livet, och att eventuellt utbilda mig inom något annat område (samtidigt som jag arbetar), eller eventuellt starta upp något eget företag. Måste bara planera lite mer inför det först och se vad jag väljer att göra. Det finns ju ganska mycket man kan göra, så jag har ju lite att välja mellan :)
 
Mitt examensbevis :)

Jag på jobbet i våras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar