onsdag 29 juli 2015

Det börjar ringa i klockorna

Okej, jag är en sån där tjej som ofta sitter och drömmer om hur jag skulle vilja ha mitt drömbröllop (vem gör inte det liksom?), och hur jag vill att allt ska se ut och vara. Jag behöver inte ha ett jättestort prinsessbröllop, men perfektionist som jag är så vill jag ju att allt ska vara perfekt och man vill ju ändå att det ska vara vackert och romantiskt. Mitt drömbröllop är ett utomhusbröllop, med mycket blommor runt omkring och sedan bröllopsfest utomhus under "tält" där det är iordningfixat med blommor och ljus och allt annat som hör till.
 
Varför tar jag upp detta? Jo, jag har ju gett min kära sambo hintar väldigt länge om att jag vill gifta mig, och att jag endast väntar på att han ska säga något. Nu hade jag skickat efter ett hårsmycke som var på rea och som jag har tänkt skulle vara väldigt fint i en bröllopsuppsättning, vilket D då såg. Då jag berättade vad jag har tänkt ha det till så kom orden jag väntat på. Typ. Inte gick han ner på knä och ställde frågan, men ändå. Ha uttryckte att det kanske var dags att jag började kolla upp vad allt skulle kosta och så, med glimten i ögat, vilket i praktiken och på hans sätt innebär samma sak som att han skulle gått ner på knä! Jag vet, han är inte den allra mest romantiska killen, utan han har sitt eget sätt, som på sätt och vis är väldigt romantiskt ändå på något vis :) Så vi pratade lite om hur vi skulle vilja ha det och lite tankar som jag haft, vilket han tyckte lät bra, så nu är det bara att börja planera på riktigt! Det roliga är att även han vill ha ett utomhusbröllop, så nu måste jag kolla upp mer angående det.
 
Men alltså åååhhhh!!!! Jag är så lycklig just nu! Och självklart kommer jag att dela med mig av alla förberedelser här på bloggen och allt annat kring detta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar