onsdag 22 juli 2015

Tidspressad dag

Idag har det inte blivit något inlägg förrän nu, då jag har varit på språng hela dagen och inte haft tid. Dagen började med att jag som vanligt tog hand om Kevin och matade och gosade innan jag åkte iväg till stallet medan D stannade hemma med K. I stallet tog jag in Fiffi och gjorde iordning henne för en uteritt, där vi körde på med lite mer galopp idag. Jag försökte lite smått få in henne i båda galopperna, men hon ville bara sätta iväg i höger galopp, så det är något jag ska lägga fokus på vid nästa ridtur!
 
 
Efter att jag ridit och tagit ut Fiffi i hagen igen så åkte jag till min syster och tog en promenad med hennes hund, då hon och familjen var iväg på roadtripp för att hämta hem en gräsklippare (vilket är välbehövligt om man ser deras gräsmatta...). Så då gick jag en sväng med Candy som hon heter samt gick och pratade en sväng med min pappa som var ute och höll på på gården. Efter det åkte jag hem och kastade mig in i duschen innan det var dags att gå över till D:s morföräldrar då hans mormor fyller år idag. Lite födelsedagsfika satt riktig bra, speciellt för mig som är en riktig gottegris ;)
 
Sedan då? Jag och D tog en sväng ner på stan och inhandlade en solhatt plus ett par solglasögon till Kevin, samt ett spel som vi hade hört skulle vara roligt. Vuxenpoäng heter det, någon som har testat? Efter det blev det en sväng till affären för att handla till maten idag. Blev pastaröra med kyckling, bacon, paprika och lök, väldigt gott om jag får säga det själv!
 
Nu så sitter jag och skriver med lille K och stora D som myser bredvid mig. Helt fantastisk känsla att sitta här med sin egna familj bredvid, och då speciellt med min egna lilla son! Vilken otrolig lycka!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar