lördag 25 juli 2015

Dagens träning

Idag har jag och D tagit en riktig powerwalk! Vi var ute och gick 6 kilometer i ett ganska bra tempo där vi under de sista två kilometerna körde lite "intervall" mellan att gå med så långa steg vi kunde med bra fart, och att gå i vanlig takt. Jag säger ju bara att det kändes ordentligt i benen! Alltså, shit, jag har typ inga muskler kvar eller kondition, vilket i och för sig inte är så konstigt, men ändå. Det kändes i alla fall riktigt bra under denna promenad och om man ser till hela veckan så har vi än så länge gått 19 kilometer. I alla fall då vi tagit riktiga promenader och jag har haft runkeeper på. Men vi har ju rört på oss annars också. Exempelvis gick vi en bra bit i torsdags när vi plockade smultron och blåbär, men då hade jag inte på runkeeper. Så det känns bra! Nu börjar man komma igång på riktigt.
 
När vi sedan hade kommit hem igen till lägenheten så körde vi på lite till och gjorde 10 armhävningar, 10 upphopp samt 10 sit-ups. Fast jag skippade sit-upsen och körde istället på plankan och rygglyft så att det inte blir något tokigt med magmusklerna. Jag vill ju helst inte att de ska dela på sig... Så nu känns det i kroppen! Och än är jag inte klar för idag då jag även ska ta och rida Fiffi ikväll. Ska försöka stå upp i lätt sits då så mycket som möjligt så det blir ett ordentligt pass för vaderna då också.
 
Något jag behöver ordna dock är ett par ordentliga träningskläder. För tillfället har jag typ inga träningskläder alls, utan går i mjukisbyxor och vanligt linne. Några ordentliga träningsskor skulle också behövas.
 
Kläderna nedan skulle jag inte säga nej till! Kanske kommer hem något av det snart nog?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar