tisdag 21 juli 2015

Skärgårdsvåfflan

Vi hade ju planerat att åka till Skörgårdsvåfflan i Oxelösund igår, vilket vi fick skjuta på pga vädret. Men idag så bar det iväg! Vi passade på efter att lille K hade ätit vid halv 11, så att han skulle vara mätt och belåten också :) 

De öppnar vid 11 på fm, och vi var där runt halv 12, vilket blev riktigt bra. Det var en del människor där redan, så det var lite kö. Men totalt fick vi väl vänta ca 15 minuter från dess att vi kom dit tills dess att vi fick vår mat. Lite skillnad mot förra året då jag skulle testa att äta där, men gav upp efter 30 minuter då det var minst 30 minuter kvar innan jag ens skulle kunna beställa maten! Så nu var det över förväntan :) jag gissar att det var en blandning mellan att de säkert utökat sina resurser, vädret samt att det var så kort tid efter öppningen. 

D tog i alla fall en våffla med glass, jordgubbar och jordgubbssås medan jag tog en våffla med glass, jordgubbar, melon och marabouchoklad. Supergott var det! Så det rekommenderar jag verkligen om ni har vägarna förbi :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar