torsdag 16 juli 2015

Kväll redan?

Alltså tiden flyger verkligen iväg! Jag åkte iväg till min vän Maria vid 10-tiden idag för att umgås lite. Vi satt och pratade, drack kaffe och åt kakor ;) Efter en stund kom även hennes syster över med alla hennes barn, vilket innebar att vi satt där tre vuxna och pratade med 7 barn (Kevin, Marias två flickor och hennes systers fyra barn), varav tre av dem sprang omkring som galningar, en låg och sov, och de tre minsta satt i våra knän och myste. Blev faktiskt en riktigt härlig förmiddag och det var ganska skönt att komma iväg någon helt annanstans än hemma hos oss eller mina föräldrar, där jag ändå är typ varje dag.
 
Efter att jag hade varit hos Maria hamnade jag konstigt nog hos mina föräldrar igen. Min mamma ringde och berättade att hovslagaren skulle komma och hästarna behövde komma in (han hade bytt tid helt plötsligt då han egentligen skulle komma imorgon) samtidigt som hon lade in en hint om att hon och min syster kunde vara barnvakt medans jag hjälpte mina föräldrar med att klyva och stapla ved. Min mamma skulle göra det egentligen, men hon har väldiga problem med ryggen, så jag har sagt tidigare att jag kunde göra det istället, bara jag hade barnvakt, och det kom hon ihåg! 
 
Så de senaste timmarna har jag stått och klyvt ved för att sedan stapla hälften. Sedan blev klockan så mycket, så då var jag tvungen att släppa ut hästarna i hagen igen (de fick stå inne ett tag då det regnade och åskade) innan jag snabbt hoppade in i duschen. Efter det var dags att åka hem med Kevin, och här sitter jag nu! Har även hängt tvätt, plockat ur diskmaskin, förberett en maskin med tvätt till imorgon bitti, förberett för Kevins kvällsbad som han ska få idag, samt packat lite inför imorgon. Då tänkte jag nämligen åka till Motala och överraska D med min och Kevins närvaro :) Det är så mysigt bara att gå utmed Varamon-stranden (stavning?) och sitta på campingen, så då får det bli en kvällstripp dit innan vi åker hem igen. Jag brukar följa med på folkracefestivalen där och campa med D och hans vänner, men inte i år. Jag kände inte riktigt för att campa med en bebis på en månad, vilket kanske är förståeligt... Men nästa år, då åker vi nog ner alla tre! Om inte Kevin får sova över hos sin mormor och morfar kanske förstås ;)



Alla vill hålla i Kevin när jag är ute hos mina föräldrar. Jag får knappt se eller röra honom själv! Haha! (Till vänster - med mormor, i mitten - med morfar, till höger - med moster)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar