måndag 13 juli 2015

Äntligen!

Idag har varit en väldigt lugn dag. D gick på sin semester i fredags, så i morse gick han upp med Kevin och gav honom mat och så, medans jag fick sova vidare. Jag sov då till 11! Helt underbart att få känna sig lite utvilad för en gångs skull sedan födseln. D har ju inte kunnat mata Kevin tidigare direkt då jag har ammat, men jag bestämde mig i fredags för att jag inte orkade det längre, så nu efter att ha "avvänjt" brösten lite i helgen, så är det endast ersättning som gäller. Känns faktiskt sjukt bra och jag känner personligen nästan att det blir mer personligt när jag matar med flaskan. Det är det väl egentligen inte, men jag tyckte aldrig om att amma och fick ingen bra känsla av det, även fast det fungerade perfekt från början tills han var ca tre veckor. Efter det blev det lite kämpigare då han inte fick i sig tillräckligt med mjölk, vilket var en anledning till att jag valde att sluta med amningen och köra fullt ut med ersättning. Det gör även att man inte blir lika låst till matningarna, så att jag kan göra mer saker, vilket är ganska skönt det med.
 
Sen att jag nu kan äta vad jag vill igen! Bäst av allt typ, haha! Jag älskar ju jordgubbar, och hade craving på det under slutet av graviditeten, men har sedan Kevin kom inte kunnat äta det då han har blivit full med prickar... Men nu så! Det firas faktiskt med ett fat med jordgubbar ikväll ;)

 
Ja, och för att komma till resten av dagen då, så har vi mest bara myst idag. D åkte iväg och mekade lite med en racingbil medan jag och Kevin har suttit hemma och tagit det lugnt. Vi var även iväg allihopa en sväng och handlade frukt och mat innan jag ställde mig och stekte korv. Fick bli lite enkelt, så det blev stekt korv i bröd med ketchup och senap. Inte det roligaste direkt, men ibland får det bli sånt också. :) 
 
Resten av kvällen kommer nog spenderas i soffan återigen, med frukt och jordgubbar och kanske lite glass, och så får vi se om det går någon bra film senare som kan vara värd att kolla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar