fredag 31 juli 2015

Dagens träning

Idag har det blivit lite onyttigt här hemma efter allt mitt bakande och firandet av D. Det blev ingen tårta eller chokladsnitt, utan istället blev det kladdkaka och blåbärspaj utöver blåbärsmuffinsen som jag hade planerat.
 
I och med allt ätande idag då, plus att vi försöker bli bättre på att röra på oss och träna, så blev det ett ganska bra träningspass idag.

Vi började med att ta en promenad i rask takt och i en massa uppförsbackar i en timme. Sen när vi kom hem gjorde jag 10 upphopp, 10 armhävningar, 10x3 rygglyft, plankan, benlyft liggandes på rygg samt styrketräning för vaderna där jag låg på mage och försökte lyfta foten till rumpan medans D höll emot. Så nu känns det i kroppen, men på ett väldigt skönt sätt :) det är helt underbart att känna tröttheten i kroppen efter ett intensivt arbetspass och jag längtar tills min kropp är tillräckligt stark för att köra ännu hårdare pass! För just nu är ju detta ett intensivt pass för mig då jag har tappat allt i träningsväg. Det gäller även att ta det lugnt nu och inte gå ut allt för hårt, så det försöker jag tänka på. Men det är ganska svårt att hålla tillbaka sig själv, speciellt när man har något man arbetar mot och ett mål som man vill nå. 

Nu har ju jag som mål att jag vill ha en tränad och slank kropp tills nästa sommar (inför bröllopet). Så då är det lätt att gå ut för hårt. Men jag har som tur är D som hjälper mig med träningen och som håller mig tillbaka, så att jag inte stupar innan jag ens kommit igång ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar