söndag 19 juli 2015

Snart är hela familjen samlad igen

Idag kommer D hem igen! Han borde komma snart, och jag sitter här hemma och längtar, med lilla K sovandes bredvid mig. :)
 
Tidigare under dagen har jag varit hos mina föräldrar och fikat och ridit bland annat. Fiffi och jag galopperade idag också, och vilken skillnad det var mot senast vi körde galopp! Nu kändes det äntligen som en riktig galopp istället för en mesig variant av det, vilket är väldigt positivt. Efter att jag hade ridit så skulle jag leta rätt på lilla K då det inte var lång tid tills han skulle ha mat samtidigt som jag tänkte avlösa barnvakten (min kära mamma då då). Men tror ni att jag hittade dem då? Nej, självklart inte. Jag gick och frågade pappa som sade att han hade sett dem kanske 30 minuter tidigare. Jag gick hem till min syster (som har ett hus bredvid mina föräldrars gård) och frågade min systers man ifall han visste var dem var, men han hade ingen aning. Han berättade att han nog hade hört dem ett tag innan, men alla hade försvunnit och han var själv hemma. Så då började jag gå utmed vägen och kolla.

Lade ut denna bild på instagram då jag letade efter dem med undertexten; Vart tog ni vägen?
 
Till sist så kom dem gåendes utmed vägen och hade då varit och plockat en massa svamp och ätit blåbär, medans K låg och sussade i vagnen. :)
 
Nu då? Ja, nu sitter jag här och väntar på D med dagens andra maskin tvätt igång. Känns som jag har tvättat hur mycket som helst de senaste dagarna, men det är för att jag ville tömma tvättkorgarna innan D kom hem, vilket jag nu äntligen har lyckats med! Jag tänkte även fixa och dona lite i Kevins rum när D kommer hem då det finns en del kvar att göra där. Bland annat tänkte jag sätta upp några tavlor och sortera bland hans kläder. Kommer självklart visa bilder på hur det ser ut därinne lite senare, när jag fixat iordning lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar