torsdag 30 juli 2015

Grillkväll

Nu håller vi på och gör oss iordning för att åk iväg till en av Ds kompisar och grilla och ha det trevligt :) Vi har köpt kött som jag har marinerat i chilimarinad och till det har vi även potatissallad, sparris och haloumiost. Jag skull gärna ha lite mer vanlig sallad till som inte grillas (som sparrisen och haloumin) så jag hoppas att det finns därute, annars får jag klara mig ändå. Får se om det kommer något annat kvinnfolk också, vilket jag inte tror, annars blir det bara jag och grabbarna, haha! Men det är kul det med. Jag gillar de killarna vi ska grilla med ikväll, de är riktigt schyssta och härliga och roliga att ha att göra med, så det här kommer bli riktigt kul!
 
Min mamma har varit förbi här idag också och testat lite av mina kläder. Hon ska iväg på kryssning i helgen och hittade inget hon tyckte om i sin egen garderob, så hon fick kolla lite i min. Vi hittade i alla fall tre överdelar som hon gillade och som satt bra på henne, som hon fick ta med sig hem, så får vi se vad hon väljer att ta med sig. Jag försökte förklara för henne att man även kan ta med sig flera plagg ifall man vill byta om under kvällen, men det var visst inget för henne.
 

När hon ändå var här så hjälpte hon mig även att sätta upp mina nya gardiner i vardagsrummet! Så nu är det äntligen lite mer hemkänsla här inne också. Nu saknas det bara taklampa och tavlor. Taklampan kommer vi nog få upp inom några dagar då vi ska hämta en som jag har liggandes hemma hos mina föräldrar. Det blir en takfläkt med lampor som får sitta i vardagsrummet, men det kan nog bli ganska skönt såhär under sommaren. I alla fall om det blir varmt någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar