söndag 12 juli 2015

Vi tar det från början

Hej och välkommen!

Nu är det så dags att börja blogga för min del. Har testat på det litegrann tidigare, men har inte lyckats hålla mig så aktiv, men får se hur det går nu då!

Så, det första jag bör göra är väl en introduktion av vem jag är och lite tankar kring denna blogg.

Lisa Hoffman heter jag, är 25 år gammal och bor i Nyköping tillsammans med min sambo Dennis, min son Kevin och två katter. Jag är utbildad beteendevetare och arbetar just nu med barn och ungdomar. Eller ja, det är mitt vanliga jobb, för tillfället är jag ju då hemma då jag är föräldraledig med Kevin som föddes nu i juni (14 juni för att vara exakt)! :)

Annars då? Vem är jag och vad tycker jag om osv?

Jag älskar hästar och har för tillfället ett sto på fem år som är tänkt att bli hopphäst. Hennes utbildning har legat lite i skymundan pga olika skador och nu min graviditet, men så snart jag kan rida igen så sätter vi igång på riktigt. Jag har henne i ett stall som jag delar med min syster, som har två storhästar och en ponny, där vi hjälps åt med den dagliga skötseln och ridningen. Vi har under det senaste året arbetet hårt med att bygga ett nytt stall då länsstyrelsen gav oss nedslag på det förra, så i påskas flyttade hästarna in i det nya stallet som jag är otroligt nöjd med! Det enda som saknas nu är en ny ordentlig sadelkammare och lite annat, så kommer det kännas som riktiga lyxstället sen :)

Vad ska den här bloggen handla om då? Jo, mitt liv såklart! Jag kommer att ta in såväl hästar som mitt nya liv som småbarnsförälder och allt som kan tänkas komma fram runt allt detta. Träningen efter graviditeten, kosthållning, inredning, drömmar och mål med mycket mera.

Hoppas att ni vill följa min resa i livet och att ni gillar det ni läser!

XOXO Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar