söndag 26 juli 2015

Barnsaker

Jag tänkte ta ett inlägg till att visa lite annat som vi har köpt till Kevin och som inte fanns med på bild i barnrummet. Det är ju då babygym, babysitter, bilstol och barnvagn jag syftar på. Jag har velat ha ganska neutrala färger (helst ljusa) medans D vill ha allting i svart, så jag fick ge med mig lite, främst när det gällde färgen på vagnen. Men annars så valde jag en svart bilstol då det var den färgen som fanns samtidigt som det skulle vara en bra utprövad bilstol. Min syster hade även en likadan till sin yngsta dotter, så då visste vi redan att den skulle vara bra också!
 
Babysittern blev vit då jag som sagt vill ha ljusa färger hemma. Jag tyckte även att den var väldigt enkel och stilren samtidigt som den var nedsatt i pris, så då blev de att jag valde den. Annars finns det ju hur många andra snygga också! Jag är i alla fall väldigt nöjd med den. Den har tre lägen som man kan ställa in så att barnet kan ha en mer liggande position eller en mer sittande position, samt ett mellanläge. Sedan är den väldigt enkel att fälla ihop så att den inte tar så mycket plats när man inte använder den.
 
När det kom till babygymmet så ville jag ha någon schysst som passade till en kille då då. Och ja, jag anser att killar ska ha blått och tjejer rosa, jag tycker inte att allt ska vara så himla könsneutralt, så därför valde jag en blå till lille K. Jag tyckte att den var ganska gullig, samtidigt som den inte var så dyr heller (var nedsatt några hundralappar), vilket jag självklart är glad över. Ekonomin är ju inte den bästa när man har barn liksom ;) Blomman som hänger i mitten spelar även en melodi, vilket var ett stort plus för mig, och det blir nog bra för K när han blir lite större!
 
Nedan ser ni de produkter jag valt, samt länkar till vart de går att köpa :)
 
Finns HÄR
 
Akta Graco Logico S HP med Bas (Svart Mode Noir)*Akta Graco Logico S HP med Bas (Svart Mode Noir)**
 
Finns HÄR
 
Petite Cherie Classic Swing Blanc
 
Finns HÄR

 
Bild på vår barvagn (har inte lyckats ta någon bra själv, men denna är från annonsen då jag köpte den). Chassit är en Emmaljunga Nitro, vilket jag är extremt nöjd med! Är helt underbar att köra med när man bor i stan och så. Dock fungerar den inte alls hemma hos mina föräldrar, så vi har fått låna min systers förra vagn, som sen ska skrotas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar