onsdag 12 augusti 2015

Att vara föräldraledig

Jag är föräldraledig till augusti nästa år och börjar då alltså jobba igen den 1 augusti. Det känns ganska skönt att veta att man kommer att vara hemma i nästan ett år till innan det är dags att inta sin position på kontoret igen, men samtidigt tycker jag att det är lite jobbigt.

Visst, jag får ju hur mycket tid som helst att umgås med min underbara son och så (tid som säkert kommer att flyga iväg dock), men jag börjar ändå sakna att arbeta. Jag har ju tidigare berättat att jag är en person som behöver ha saker att göra hela tiden, för att jag inte ska bli galen av uttråkning, och jag tror att det hänger ihop med det. Att jag vill arbeta så att jag har något att göra och så att jag även kan komma in i ordentliga rutiner igen.


Samtidigt så är det väl bara att försöka ordna med rutiner nu under ledigheten också. Det borde väl inte vara för svårt? Eller ja, man får ju ha i åtanke att Kevin kanske vänder upp och ner på alla planer, men vi har ju i alla fall fått in rutiner gällande mat, så det gäller väl bara att jag får försöka göra någon planering med saker jag behöver och vill göra, och att jag sedan får försöka göra så mycket jag kan, när jag väl kan. Mer rutiner går nog inte att få in just nu kanske.

Men ja, jag längtar tillbaka till att arbeta igen. Hur orkar man med att vara föräldraledig egentligen? Haha! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar