torsdag 6 augusti 2015

Klar på landet

Nu är vi på väg hem från mina föräldrar där jag har ridit och målat mm.

Fiffi körde jag lite markarbete med idag, så vi red över lite travbommar, galoppbommar och en upphöjd bom. Hon var jätteduktig och gick väldigt lugnt idag även fast hon tyckte att det var riktigt kul, vilket brukar resultera i en halvgaken häst ;) när jag ändå hade tid så friserade jag henne också. Det behövdes verkligen då hennes man hade vuxit ganska mycket sedan senast jag fixade den.
 

 
Lite bilder från ridbanan, blev dock inga bra, men det får duga.

Efter att jag hade ridit och så började jag måla så att man blir klar med det någon gång. Jag tycker det är väldigt skönt att stå och dina sådär, så tiden flyger iväg! Jag trodde ju inte att jag hade stått i över en timme och målat när jag väl var klar, men det hade jag. Och jag hann faktiskt måla allt som skulle målas! Så nu ska det bara torka innan det ska sättas upp i stallet :) 

Längtar tills allt är klart, sadelkammaren och alla andra utrymmen och så. Men det är det snart. Det är ju så roligt att hålla på också ju!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar