söndag 23 augusti 2015

Bröllopsmat

När det gäller maten till bröllopet så har jag tänkt mig att det blir en buffé. Det jag tycker är svårt med det är dock att veta vad man ska ha för mat på buffébordet. Jag har kollat runt lite och fått lite koll på vad andra har haft att bjuda på, och det har varit väldigt blandat. Men de flesta verkar ha haft potatissallad, vanlig sallad, hembakat bröd, olika såser och fläskfilé mm. Vissa har även haft pajer. Så hur ska vi ha det då?
 
Jag har själv varit inne på att ha potatisgratäng och pastasallad med kallskuren kyckling och kanske någon fisk och utöver det lite bröd och sallad. Nu tänker jag ju på själva maten och inte desserten då då. Men då jag läste att somliga hade serverat lite olika pajer så blev jag fundersam på om man inte ska ha lite sånt? Typ ost & skinkpaj, svamp & purjolökspaj, köttfärspaj (lite osäker på den) eller liknande. Kanske det skulle vara roligare? Eller om man ska ha pajer och annan mat också? Nej, det här var inte lätt... Tur att det är ett tag kvar så att jag och D får spåna litegrann på hur vi vill ha det. Det vi vet är att det är hemlagad mat som gäller. Det är i alla fall något :)
 
Bild tagen från zeta.nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar