lördag 1 augusti 2015

Kostnader

Att hålla ett bröllop kan verkligen svida i plånboken, samtidigt som det även kan vara praktiskt taget gratis. Jag och D är inte villiga att slänga ut flera hundratusen på vårt bröllop, men vi vill ändå ha ett fint och romantiskt bröllop där jag har en massa planer, så att det omöjligt kan bli gratis. Men vi kommer försöka hålla ner kostnaderna så mycket som möjligt för att det inte ska bli för dyrt. Som det ser ut just nu beräknat lite på hur jag vill ha det och vad jag vill ha för något, så kommer vårt bröllop att gå på cirka 40 000 sammanlagt, vilket enligt mig är en okej summa. Självklart skulle jag gärna se en lägre summa, men det får vi se hur det blir.
 
Tanken är väl att jag ska försöka fixa mycket själv. Exempelvis ska vi försöka spara pengar på blommor genom att jag tänkte försöka göra egna blommor av papper (finns instruktioner på hur man kan göra riktigt snygga pappersblommor själv), ordna med egen mat, baka själv (allt förutom tårtan, som vi ska försöka få någon vi känner att fixa), låna partytält och eventuellt även möbler (och på så vis slippa utgiften för att hyra) och sen försöka hitta saker på rea och andra billiga saker att använda. Jag tror att det kan bli riktigt bra faktiskt. Speciellt om man lyckas få ihop allt på ett bra sätt, så kan det bli ett riktigt mysigt litet bröllop, med en lite rustik känsla kanske rent utav. Men som sagt, jag har bara börjat planera, så det kan nog ändra sig mycket fram och tillbaka innan allt är klart :)
 
Har ni gift er? Hur såg erat bröllop ut i så fall?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar