torsdag 24 september 2015

Torsdag 24/9

Idag har jag lite fullt upp fram tills ikväll, vilket faktiskt är ganska skönt :) Först och främst ska jag nu iväg och släppa ut hästarna, efter att Kevin ätit och jag tagit på mig lite kläder. Sedan ska jag hem igen innan vi ska iväg till en vän för att testa lite barnkläder som hon har sytt. Hon behövde en "modell" för storlek 62, vilket är den storleken Kevin har nu, så det blir ju perfekt! Ska bli roligt att träffa henne igen också, då det (återigen) var fööör länge sedan. Jag är ju ganska (läs ordentligt) dålig på att höra av mig till mina vänner, vilket jag alltid har varit, så då är det lätt att det blir lång tid mellan att man ses. Fast när det gäller hon jag ska till idag så träffades vi faktiskt i fredags ute på krogen, men det räknas ju inte som att man faktiskt har umgåtts.

I alla fall, efter att vi har varit hos henne en stund så ska vi iväg till min farmor och hjälpa henne att handla igen. Jag hjälper ju henne varje torsdag, så idag är det dags igen :) Får se hur lång tid det tar, för det vet man aldrig med henne, men hon kommer nog behöva prata av sig en del också då hennes tvillingsyster gick bort igår natt... Så tråkigt och jag tycker så synd om min farmor och hennes systers familj, men det är ju tyvärr så livet är. Hon hann  ju ändå bli 89 år gammal. Så ja, det lär nog bli en stund med prat om henne och så.. Nu är det bara farmor kvar av hennes syskon och familj, och vi får se hur länge vi får ha henne kvar hos oss. Förhoppningsvis blir det en längre tid då hon ändå är ganska pigg än så länge, men samtidigt så märker man att åldern börjar smyga sig på. Inte så konstigt då hon blir 90 år i januari, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar