torsdag 17 september 2015

Ikea

Jag tänkte uppdatera igår om turen till Ikea, men man blir ju så trött av en heldag där, så jag orkade helt enkelt inte! Vi hade det i all fall väldigt bra och det var riktigt kul att gå med några tjejkompisar i varuhuset för en gångs skull, till skillnad mot typ att gå med min mamma hela tiden ;) Haha! Nej, men vi tog tid på oss, åt där, och gick och kollade på allt möjligt. Jag har även gjort en inköpslista med saker som ska inhandlas den 26:e då man har lite mer pengar.

Bland annat hittade jag billiga tallrikar som de nu har fått in, som faktiskt var väldigt fina! Dem hade jag tänkt köpa till bröllopet, istället för papperstallrikar, då det sammanlagt går på ca 100 kronor extra, samtidigt som man sedan kan sälja dessa tallrikar, vilket gör att man i längden kommer att ha betalat mindre för att ha riktiga tallrikar till bröllopsmaten. Känns riktigt kul faktiskt! Men det kommer nog kännas konstigt att typ plocka på sig 90 tallrikar av en sort...

Här har ni tallrikarna som jag tänkte köpa:
OFTAST Tallrik IKEA Av härdat glas som gör tallriken extra tålig mot stötar och därmed hållbar.
De känns som att de är av typ glas eller liknande, och är släta på ovansidan , men lite ruffliga under, och som sagt, riktigt fina för det priset! (5 kr/st)

Aja, folk får väl kolla om de vill! Sedan har jag även lite annat som ska inhandlas, som tyg och mer servetter osv. Igår handlade jag nästan bara servetter, men skulle behöva några fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar