söndag 6 september 2015

Helgen

Den här helgen har det varit fullt upp. Jag har bland annat staplat ved igen hos mina föräldrar (snart är det äntligen slut med det!) samt monterat stallmattor i boxarna i stallet. Det blir riktigt bra nu när det är klart kan jag säga! Känns skönt att ha det klart nu inför vintern, så att det inte blir så kallt av betonggolvet samtidigt som det ska vara bättre för hästarnas leder och så, vilket självklart är ett stort plus :)

Stallmattorna som vi använt är från Ydre-grinden, vilket även boxarna kommer från. Vi valde att ta stallmattorna som var lite tjockare, nämligen 18 mm istället för 16 mm, då vi kände att det antagligen är ännu bättre, så får vi se. Men sämre är det nog i alla fall inte!
Stallmatta
Annars har jag mest tagit hand om Kevin och myst som vanligt. Tog förresten även en tur förbi min farmor idag och hälsade på henne. Jag ska börja handla åt henne nu igen har vi kommit överens om, då hon inte klarar det själv. Jag gjorde alltid det när jag studerade, men slutade med det när jag började jobba, då jag inte hann med det då. Men nu är jag ju "ledig" ett tag, så då kan jag och K åka och handla åt henne igen tycker jag. Känns bättre att hjälpa henne med det än att hon ska behöva krångla med det själv, så på torsdag kör vi igång igen! Ska faktiskt bli kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar