måndag 21 september 2015

Avrundar kvällen

Ja, denna helg och denna dag har varit helt fullproppade med saker att göra och fixa, så jag har faktiskt inte fått någon tid till att skriva något här, även fast jag velat då då. Så kan det tyvärr bli ibland. I lördags tog vi sovmorgon jag och Kevin innan vi gick upp och började göra iordning inför kvällen. Det var ju Nordic Fight Night med Erik Skoglund som vi hade biljetter till!

Det var ju en ganska rolig upplevelse kan man ju säga, att få se proffsboxning live samt att få vara med under denna historiska kväll då det för första gången sedan 1968 kördes en titelmatch i Sverige, som för övrigt vanns av vår alldeles egna Erik. :) Som jag kanske berättat tidigare är jag ju egentligen inget fan av boxning, men det var en häftig upplevelse. Jag har egentligen ingenting emot sporten i sig, även fast många klagar på att den är så farlig (vilket typ alla sporter är...), men jag har aldrig blivit särskilt intresserad bara.


Blev inga bra bilder inga i hallen, men här är en ändå. Erik och hans motståndare har precis kommit upp i ringen :)

Aja, det var boxningen i alla fall. Det gick ju ganska många matcher under kvällen, så man fick se en del, men det var ju Skoglunds match som var den "stora".

I söndags så åkte jag, Dennis och Kevin och hälsade på mina svärföräldrar och åt litegrann samt fikade. Det var trevligt, för det är inte så ofta som vi åker och träffar dem, trots att dem bara bor ca 2 mil från oss. Men nu så fick vi tid över! Annars så höll jag på i stallet, var och handlade samt fixade och donade här hemma för fullt så att det skulle bli lite fint. Har även möblerat om lite, så det tog upp lite tid.

Idag har jag dock varit ute hos mina föräldrar hela dagen och bland annat varit ute på promenad med deras hund, plockat plommon, rensat svamp, lagat mat, hämtat mina systerdöttrar, rensat ur ett förråd och gjort fint och plockat undan alla utemöbler. Fullt upp hela dagen alltså! Haha! Och nu har jag äntligen fått sätta mig hemma i soffan, medans älsklingen håller på och lägger Kevin för natten. Snart är det väl dags även för oss att gå och lägga oss, börjar bli lite trött efter allt de senaste dagarna. Var bara tvungen att fixa ett inlägg först, så att man uppdaterar lite :) Hörs mer imorgon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar